måndag 15 augusti 2011

Start

Idag har jag varit på min förskola. Mamma och jag åkte dit till
klockan nio. Träffade Tova direkt, då blev jag glad. Mamma var med
mig hela dagen! Jag hade fått en hylla i hallen till mina saker så
där hängde vi min väska.
När vi gått in hade vi samling, vi sjöng några sånger och kollade
vilka barn som var där.

Efter samlingen fick vi leka innan det var dags att sova. Men jag
ville INTE sova och blev jättearg!! Tillslut somnade jag men vaknade
ganska snart igen... Jag ville vara med och leka istället och det fick
jag. Jag åkte rutch kana med Tova och grävde i sanden.
Sen var det dags att gå in och lyssna på saga. Det var spännande men
lite tråkigt att sitta still. Helt plötsligt ringde en klocka... Den
betydde att det var dags för mat. Vi fick en god pasta och till det
min favorit pizzasallad. Mums! Jag åt 2 portioner mat.

Efter maten ritade jag en teckning och lekte lite i köket. Sen var det
dags att gå hem.

Hej då vi ses imorrn sa vi i dörren!

Nikki <3

1 kommentar:

  1. Spännande att börja förskolan! Mycket intryck kan jag tänka!

    SvaraRadera