tisdag 29 mars 2011

10 månader

Jag har redan hunnit bli 10 månader! Just nu vill jag gärna äta själv, helst inte burkmat utan "riktig" mat. Kyckling, korv och broccoli är favoriter. Jag har dessutom kommit på att det mamma och Fia mumsar på när dom dricker kaffe är mycket godare än majskrokarna dom ger till mig och Clara. Clara är min kompis, jag tycker mycket om henne och vi vill gärna pussas och gosa. Ibland gosar någon av oss lite för hårt så den andra blir ledsen men det är okej ändå. Claras storebror Noel är min idol, jag älskar allt han gör. Skrattar så jag kiknar åt hans bus. Självklart pussas vi oxå ibland. På dagarna åker jag gärna med mamma till kyrkmysis eller öppna förskolan och träffar mina kompisar. Jag brukar träffa Julius och Leja varje onsdag och oftast möts vi i poolen på fredagarna oxå när jag badar. Det är hur roligt som helst. Jag är helt vild i vattnet och har nu fått rätt bra koll på hur man sparkar sig framåt. Dyker gör jag utan problem. Jag åker gärna till pappas jobb och träffar honom lite på dagen, sen blir jag så glad när han kommer hem att han inte ens får duscha ifred, då sitter jag på golvet utanför duschen och väntar om jag inte får duscha med honom såklart. Jag har slutat äta på min mamma och somnar nu runt halv åtta efter att jag ätit min gröt. Sover i min säng till runt halv fem då jag vaknar och vill komma till mamma och pappa. Det får jag självklart göra. Har senaste dagarna varit väldigt gnällig vid den här tiden, mamma säger att hon tror jag ska få flera tänder. Jag har lärt mig lite olika bus oxå, flörtar gärna med alla och lite extra mycket med Johan på pappas jobb. På onsdag ska jag försöka mäta och väga mig på BVC så ni får veta hur stor jag är oxå. Det var lite om mitt liv just nu vid 10 månaders ålder PUSS// Nikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar